понеделник, 31 август 2015 г.

Рокля от Katia Portes

Много майсторки на куката са плели тази красива рокля, а някои от тях са се потрудили да намерят сходни схеми, да направят кратки описания и да ги публикуват в своите сайтове. Благодаря им за труда, защото спестяват време и усилия на нас - следващи техните съвети.
В този пост ще публикувам схемите на моя вариант на изработка на тази рокля.
И така, започвам с овал от стълбчета с наметка. Ето схема


Уроки по вязанию крючком: Как связать овал крючком, правило вязания овала
и описание стъпка по стъпка как се плете овал.
За дупчестите редове съм се водила по оригиналната снимка на модела. Използваната плетка там е *1 стълбче с наметка, 1синджирче*, от * до* се повтаря, а на местата, където е необходимо наддаване за оформяне на овала, между стълбчетата се плетат по 2 бр. синджир. За последния ред (това е реда с плътни дъги от стълбчета с наметка, които обикалят целия овал) съм използвала тази схема (вижте реда отбелязан с 25 ст. с накидом)



След овала, продължавам с изработката на гърба и ръкавите. За тях съм използвала тази схема


Предната част е вталена (вижте тази снимка), затова съм я плела на части по горната схема, така че да се получи вталяването.
Зашивам частите на роклята и започвам да плета отделните мотиви.

 За големите съм използвала тази схема


За малките - схема №79



Деколтето се оплита, на гърба се прикачват връзките и роклята е готова :)

Пожелавам ви приятно плетене!

На русском здесь

Няма коментари: